Profilaktyka żylaków kończyn dolnych

Zapobieganie żylakom kończyn dolnych

Nie można zapobiec tworzeniu się żylaków. Można jednak zapobiec temu, co masz z coraz gorzej. Można również podjąć kroki, aby opóźnić inne żylaki tworzeniu.

Unikać stojącej lub siedzącej przez dłuższy czas bez przerwy. Gdy siedząc, unikać skrzyżować nogi. Trzymaj nogi podniesione podczas siedzenia, odpoczynku lub snu. Kiedy można podnieść nogi powyżej poziomu serca.

Czy aktywność fizyczną, aby Twoje stopy w ruchu i poprawy napięcia mięśniowego. Pomaga to krew krążyła w żyłach.

Unikaj noszenia ciasną odzież, zwłaszcza te, które są mocno wokół talii, pachwiny (Uda) i nogi. Obcisłe ubrania mogą żylaki gorzej.

naturalne sposoby na żylaki

Unikaj noszenia wysokich obcasów na długo. Najniższe obcasach może pomóc dźwięk mięśni łydki. Mięśnie harmoniczne pomóc ruch krwi w żyłach.

Jeśli lekarz zaleca je nosić pończochy uciskowe. Te skarpetki tworzące delikatny ucisk na nogę. To ciśnienie utrzymuje krew w żyłach zbierania i zmniejsza obrzęki nóg.

Od czego robią się żylaki na nogach

Żylaki i pajączki często występuje rodzinnie i może być dziedziczna składnikiem. Kobiety są bardziej narażone na żylaki, a 50% kobiet może być ograniczona. Hormonalne środki w tym dojrzewania, ciąża, menopauza, stosowanie pigułek antykoncepcyjnych i hormonalnej terapii zastępczej wpływa na choroby.

Jest to bardzo często dla kobiet w ciąży rozwijać żylaki w pierwszym trymestrze ciąży. Ciąża powoduje wzrost poziomu hormonów i objętości krwi, co z kolei powoduje rozszerzenie żył. Ponadto powiększona macica powoduje zwiększoną presję na żyłach. Żylaki z powodu ciąży często poprawić w ciągu trzech miesięcy po porodzie. Jednak przy kolejnych ciążach, nieprawidłowe żyły są bardziej skłonni do pozostania.

Tętnice dostarczające krew z serca do reszty swoich tkankach. Żyły powrót krwi od reszty ciała w sercu swoim, tak że krew można poddać recyklingowi. Aby powrócić krew do serca, żyły w nogach muszą działać wbrew grawitacji.

skurcze mięśni w dolnej części nóg działają jak pompy i elastyczne ściany żyły pomóc krew wraca do serca. Tiny zawory w otwartych jako przepływy krwi do serca, a następnie zamknij żyłach zatrzymać przepływ krwi od tyłu.

Jak wzmocnić żyły nóg

Nie można zapobiec wszystkie żylaki i pająka żyły. Jednakże, istnieje kilka kroków, które można podjąć, aby zmniejszyć swoje szanse na uzyskanie nowych żylaki i pajączki żyły. Te same rzeczy mogą pomóc złagodzić dyskomfort z tego, co już masz:

  • Nosić ochrony przeciwsłonecznej, aby chronić skórę przed słońcem i ograniczać pajączki na twarzy.
  • Ćwicz regularnie, aby poprawić siłę nóg, krążenia i wytrzymałość żyły. Skupić się na ćwiczeniach, które pracują nogi, takich jak chodzenie lub bieganie.
  • Kontroluj swoją wagę, aby uniknąć zbytniego nacisku na nogi.
  • Nie skrzyżować nogi przez długi czas w pozycji siedzącej. Możliwe jest ranią nogi w ten sposób, a nawet drobne uszkodzenie może zwiększać ryzyko wystąpienia żylaków.
  • Zwiększ swoje nogi podczas odpoczynku jak najwięcej.
  • Nie stać lub siedzieć na długie okresy. Jeśli trzeba pozostawić na długi czas, zmiany masy ciała z jednej nogi na drugą, co kilka minut. Jeśli musisz siedzieć przez dłuższy czas, wstać i przejść lub wziąć krótki spacer co 30 minut.
  • Stosować elastyczne pończochy wsparcia i uniknąć ciasną odzież, która obkurcza talii, pachwinie lub nóg.
  • Unikaj noszenia wysokich obcasów na długo. Buty z niższych obcasach może pomóc dźwięk mięśni łydek pomóc ruch krwi w żyłach.
  • Jedz pokarmy bogate w diecie bogatej w błonnik dieta z niską zawartością soli. Jeść błonnik zmniejsza ryzyko zaparć, które mogą przyczynić się do żylaków. Pokarmy bogate w błonnik to warzywa, świeże owoce i produkty pełnoziarniste, takie jak otręby. Jeść mniej soli może pomóc z obrzękiem, że pochodzi z żylakami.

Sposób 2. Jak dbać o swoje nogi

Unikać przedłużonego stojąco.

Stały w jednym miejscu przez dłuższy czas wzrost ciśnienia żylnego w nogach i stopach. Z biegiem czasu, ten nacisk słabnie ściany naczyń krwionośnych. Będzie to pogorszyć istniejące żylaki i może przyczynić się do rozwoju nowych.

Ponieważ długotrwałe stojąca jest niemal nieuniknione w niektórych miejsc pracy, łagodzenia szkód przesuwając swoją pozycję tak często, jak to możliwe. Staraj się chodzić co najmniej raz na 30 minut.

Usiądź poprawnie.

Siedź prosto i nie skrzyżować nogi. Dobra postawa poprawia krążenie, a skrzyżowane nogi mogą ograniczać przepływ krwi do iz nóg.

Unikaj siedzenia na długich odcinkach czasu bez przerwy. Wstawaj co pół godziny lub tak, aby rozciągnąć lub chodzić.

Trzymaj nogi podwyższone, jeśli to możliwe.

Relaks i “oddanie nogi” może pomóc zmniejszyć ryzyko wystąpienia żylaków. Spróbuj podnieść nogi wyżej swoim sercu przez 15 minut, 3-4 razy dziennie. [20] Pomoże to poprawić krążenie i zmniejszyć ciśnienie.

Jeśli to możliwe, zachować swoje nogi podwyższone podczas siedzenia lub spania.

Inne opcje obejmują stosując tabelę inwersji lub podnoszeniu stóp łóżka tak, że nogi są nieco wyższe niż w twojej głowie, gdy śpisz. Skonsultuj się z lekarzem przed skorzystaniem z tych metod.

Przeprojektować swoją garderobę.

Poprawa obiegu do dolnej części ciała, unikając ubrania obcisłe. Należy zachować szczególną ostrożność, aby uniknąć ciasne pasowania wokół talii, nóg i pachwin. Ciasne ubranie może istniejące żylaki gorzej, a może zwiększyć ryzyko zachorowania na nich.

Noś wygodne, na niskim obcasie buty zamiast obcasów. Niskie obcasie buty mogą pomóc tonu łydek, które będą łatwo pomóc ruch krwi w żyłach. Upewnij się, że buty są odpowiednio wyposażone, aby uniknąć zakleszczenia lub ucisku.


profilaktyka żylaków kończyn dolnych, żylaki nóg objawy, objawy żylaków nóg, jak zapobiegać żylakom, jak zapobiegać żylakom i pajączkom, zapobieganie żylakom, jak przeciwdziałać żylakom, przeciwdziałanie żylakom, jak zapobiec żylakom w ciąży, jak wzmocnić żyły nóg, od czego robią się żylaki na nogach, od czego powstają żylaki

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *