Żylaki w ciąży

Żylaki są nabrzmiałe żyły, które mogą wypukłości w pobliżu powierzchni skóry. Te niebieskie lub fioletowe, czasem kręte żyły są bardziej skłonni do stawienia się na nogach, ale można również uzyskać je w sromu, czy gdzie indziej. (Faktycznie, hemoroidy są naprawdę tylko żylaki odbytu).

Możesz mieć niewielki lub żaden dyskomfort z nich, albo oni mogą zrobić nogi czują się ciężki i glony. Skóra wokół żylaki mogą swędzieć, pulsowanie lub poczuć się jak to się pali. Objawy bywają gorsze pod koniec dnia, zwłaszcza jeśli się długo na nogach.

Wiele kobiet najpierw opracować żylaki – albo okaże się, że są one coraz gorsze – w czasie ciąży. Jak Twoja macica rośnie, to kładzie nacisk na dużej żyle po prawej stronie ciała (żyły głównej), co z kolei zwiększa presję na żyłach nóg.

Żyły są naczynia krwionośne, które zwracają krew od kończyn do serca tak, że krew w żyłach nóg już działa wbrew grawitacji. Kiedy jesteś w ciąży, zwiększa ilość krwi w organizmie, zwiększając obciążenia twoich żyłach. A stężenie progesteronu wzrasta, powodując ściany naczyń krwionośnych.

  • Utrzymać przepływ krwi. Wysiąść swoje nogi, kiedy tylko możesz, i zachować swoje nogi podwyższone podczas siedzenia. W pozycji stojącej, postawić jedną stopę na niskim stołku i alternatywne nóg. Flex kostek tak często, i przełamać nawyk siedzi z nogami skrzyżowanymi (strategia ta pomaga również utrzymać pajączki na dystans).
  • Poruszać się. Ćwiczenie jest kluczem w zapobieganiu żylaki – tak wybrać się na spacer (lub nawet jeszcze lepiej, kilka spacerów) każdy dzień, czy jakąś inną formę low-key, ćwiczenia zwiększające obiegowych.
  • Keep it wygodne. Upewnij się, nosić ubrania – w tym bielizna – które dobrze pasują i nie wiążą, zwłaszcza w okolicach szczytów nogami. Nie należy nosić obcisłe pasy lub skarpetki z ciasnych elastycznych wierzchołków i trzymać z dala od obcisłe buty i szpilkach (tak jakby można zrównoważyć w nich w każdym razie).
  • Zacisnąć je w jeden rodzaj mocno, że to pomocne: wąż wsparcia, które mogą przeciwdziałać presję na brzuchu i dać żył w nogach trochę więcej impuls wzrostowy. OK, nie są one dokładnie sexy – ale wprowadzanie ich przed wstać z łóżka rano pomaga zapobiegać gromadzeniu się krwi.
  • Uważaj na swój ciężar. Miej przyrost masy ciała w czasie ciąży do co twój lekarz poleca – zwykle od 25 do 35 funtów. Extra poundage tylko zwiększa wymagania na już przepracowany układu krążenia.
  • Spać na lewym boku. Pomaga to uniknąć nacisku na głównych naczyń krwionośnych i utrzymać krążenie silny.
  • Nie wysilaj. Podnoszenie lub wysiłku w toalecie (jeśli czujesz, że druga ciąża zabawy objawem, zaparcia), można dodać do żyły widoczność (hemoroidy są tylko żylaki w odbycie).
  • Otrzymuj codzienną dawkę witamin. Zrównoważona dieta ciąża utrzymuje żyły zdrowe. Upewnij się, aby jeść dużo pokarmów z witaminą C, które organizm wykorzystuje do produkcji kolagenu i elastyny (tkanki łącznej, że naprawy i utrzymania naczyń krwionośnych).

Niektórzy wykorzystali ekstrakt z nasion kasztanowca (z trującym eskuliny usunięte) w leczeniu żylaków. Jednak spożywanie surowej kory, kwiatów, nasion lub liści tej rośliny jest trujący i może powodować śmierć. Bezpieczeństwo korzystania z wyciągiem z kasztanowca z eskuliny usunięte podczas ciąży pozostaje nieznany.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *